Leczenie łupieżu

Łupież to schorzenie skóry głowy, które objawia się drobnopłatowym złuszczaniem rogowej warstwy naskórka. Towarzyszyć mu może (chociaż nie musi) mniej lub bardziej nasilony łojotok. Przyczyny łupieżu mogą być różne. Może on wynikać ze stosowania zbyt dużej ilości kosmetyków do stylizacji włosów, szczególnie w dobie suchych szamponów, z nieprawidłowego zmywania szamponu czy odżywki. Przyczyną łupieżu może być również grzyb specyficzny dla skóry głowy.

Terapia łupieżu polega przede wszystkim na złuszczaniu martwych, zalegających komórek naskórka oraz na regulacji wydzielania sebum przez gruczoły łojowe. W tym celu wykonuje się peeling kawitacyjny lub mikrodermabrazję korundową z laserem biostymulującym. Oba te zabiegi prowadzą do oczyszczenia skóry głowy, udrożnienia mieszków włosowych oraz normalizacji wydzielania łoju przez gruczoły zlokalizowane na skórze głowy. Należy pamiętać jednak, że w przypadku często nawracającego i nieustępującego łupieżu, możemy mieć do czynienia z zakażeniem grzybiczym wymagającym leczenia farmakologicznego.

Zabiegi oczyszczające skórę głowy wykonuje się raz w miesiącu, przy czym na początku terapii łupieżu można zastosować kurację bardziej skondensowaną. Ilość i częstotliwość zabiegów jest określana indywidualnie podczas konsultacji kosmetologicznej.

Klinika zdrowego ciała

ul. Marii Konopnickiej 2, 45-004 Opole
Pn – Pt: 8:00-20:00
So: Umów się!

email: biuro@klinikaciala.pl

REJESTRACJA TELEFONICZNA

Zapraszamy: Pn – Pt: 8:00-20:00; So: Umów się!

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat